How many people have visited us so far?

lunes, 30 de marzo de 2020

FORREST SAYS...EASTER IS HERE!


Happy Easter everyone! We want to celebrate this holiday with you all. To do so, lets learn first a little bit about it. 
¡Feliz Pascua a todos! Queremos celebrar esta festividad con todos vosotros. Para poder hacerlo, vamos a aprender primero un poco sobre ella. 

INFANTILE
INFANTIL
First listen and watch the presentation
Primero escucha y ve esta presentación. 

Now watch the videos. Don't forget to sing and dance!
Ahora mira estos vídeos. ¡No te olvides de cantar y bailar!





1ST AND 2ND OF PRYMARY
1º Y 2º DE PRIMARIA 


If you need it, you can answer with pictures. 
Si lo necesitas, puedes contestar con dibujos. 

3RD AND 4TH OF PRIMARY
3º Y 4º DE PRIMARIA

5TH AND 6TH OF PRIMARY 
5º Y 6º DE PRIMARIA 



Now let's celebrate Easter with some delicious recipes. 
Ahora vamos a celebrar Pascua con unas recetas deliciosas. 



Here are some no-cook recipes. 
Recetas sin calor. 

Recipes from www.Twinkl.es

lunes, 16 de marzo de 2020

FORREST SAYS... HAPPY SAINT PATRICK'S DAY!


We want to celebrate Saint Patrick's Day even from the distance. So we have prepared several presentations for you to watch and listen. Check them out and fill in the questionnaire afterwards. 

Queremos celebrar Saint Patrick's Day incluso desde la distancia. Hemos preparado unas presentaciones para que las veáis y escuchéis. Después tendréis que completar el cuestionario. 

Presentation for Infantil 
Presentación para Infantil 





Presentation for 1st, 2nd, and 3rd grade
Presentación para 1º, 2º y 3º de Primaria





1st and 2nd graders can answer the questionnaire using pictures. 
Alumnos de 1º y 2º de Primaria pueden contestar a las preguntas utilizando dibujos. 

Presentation for 4th grade
Presentación para 4º de Primaria



Presentation for 5th and 6th grades
Presentación para 5º y 6º de Primaria



Happy Saint Patrick's day to everyone! We are looking fordward to see you!
Feliz Día de St. Patrick a todos! Estamos deseando veros de nuevo! 





viernes, 13 de marzo de 2020

PRACTICE ORAL ENGLISH AT HOME 5TH AND 6TH GRADERS

Hello everyone! The auxiliary assistants want the students from 5th and 6th grade to continue practicing the concepts that we have been working on. Please work on these different pages a little per day. There are several activities that will help you learn more vocabulary and question identification. There are conversation questions, concept and logic questions, color and size identification, number pronunciation and memorize. We look forward to working with you in person again soon!!
 ¡Hola a todos! Los auxiliares de conversación han preparado un material para los alumnos de 5º y 6º curso para seguir practicando. Por favor trabajad un poco cada día. Hay actividades que os ayudarán a aprender vocabulario e identificación de preguntas. Hay preguntas de conversación, preguntas de lógica, identificación de tamaños y colores, pronunciación de números y memorización. Esperamos volver a practicar con vosotros en persona muy pronto!

PRACTICE ORAL ENGLISH AT HOME 2ND, 3RD AND 4TH GRADERS

Hello everyone!
The auxiliary assistants want the students from 2nd, 3rd and 4th grade to continue practicing the concepts that we have been working on. Please work on these different pages a little per day. There are several activities that will help you learn more vocabulary and question identification. There are conversation questions, concept and logic questions, color and size identification, number pronunciation and memorize. We look forward to working with you in person again soon!!

¡Hola a todos!
Los auxiliares de conversación han preparado un material para los alumnos de 2º, 3º Y 4º curso para seguir practicando. Por favor trabajad un poco cada día. Hay actividades que os ayudarán a aprender vocabulario e identificación de preguntas. Hay preguntas de conversación, preguntas de lógica, identificación de tamaños y colores, pronunciación de números y memorización. 
Esperamos volver a practicar con vosotros en persona muy pronto!

miércoles, 29 de enero de 2020

FORREST SAYS... HAPPY CHINESE NEW YEAR


El año nuevo chino se celebra en una cuarta parte del mundo. El Festival de Primavera es una fiesta importante en China continental, Hong Kong, Macao y Taiwán, y en muchos de los países vecinos de China, como Singapur y Corea del Sur. Y se celebra en  muchas ciudades  del mundo. 
The Chinese New Year it is celebrated in a fourth part of the world. The Spring Festival is a very important party in China, Hong Kong, Macao and Taiwan as in many other countries such as Singapur, and South Corea. It is also celebrated in many cities around the world. 


Según el animal del horóscopo chino el Año 2020 es el año de la Rata. Año Nuevo cae el Viernes 24 de enero de 2020 y el festival dura desde 25 de enero hasta el 8 de febrero, 15 días en total.

According to the Chinese horoscope, 2020 is the year of the Rat. New Year is on Friday 24th of Januray and the festival will last since the 25th until the 8th of february. A total of 15 days. 

lunes, 9 de diciembre de 2019

FORREST SAYS....THERE'S AN ELF AT SCHOOL!

A parcel has arrived to Pío Baroja School from the North Pole. Click here: Elf on theShelf to watch a video where you can see our language assistants opening it.
Un paquete especial acaba de llegar al colegio Pío Baroja desde el Polo Norte. Click aquí para ver un vídeo con nuestras auxiliares lingüísticas abriéndolo: ELf on the shelf.

Besides watching the kids behaviour from now till Christmas, every day he will do a prank and we must find him, write what he did and take it to the advent calendar. THere will be a surprise for us. 
A demás de encargarse de observar el comportamiento de los niños y niñas hasta Navidad, cada día realizará una travesura y debemos encontrarlo, escribir qué ha hecho y llevar  la nota al calendario de adviento. Habrá una sorpresa esperándonos. 

jueves, 28 de noviembre de 2019

FORREST SAYS...IT'S THANKSGIVING!

Hoy hemos celebrado Acción de Gracias en el cole. 
Today we have celebrated Thanksgiving. 


Los auxiliares nos han explicado en qué consiste esta festividad y por qué se celebra. 

The language assistants have explained us what is it and how it is celebrated. 






Después hemos reflexionado sobre la gratitud. Cada alumn@ ha escrito un mensaje de gratitud en una pluma y entre todos hemos formado la cola de este bonito pavo.
 
Finally we have thought about the gratitude. Each student has written a grateful message on a feather and we formed the tail of this beatiful turkey.